Vilken framgång!

Gandur var verkligen super duktig idag! Therese började med lite Nh, backa och sånt. Försöka få han att koncentrera sig bättre, han fattade inte först men det gick bättre med tiden! Han lär sig så himla snabbt. Och nu kommer det bästa på hela dagen! När jag skulle rida så fattade han vad han skulle göra när jag skänklade, och han följde spåret utan att bråka! Måste använda spöet ca 2 gånger och inget "hårt" var det då och det räckte med en "pisk"! Sen efter ridningen så stod han helt stilla när jag satt upp stigbyglarna och tog upp sadelgjorden, vilket han inte gjorde förrut. Sen kunde jag leda honom utan att han började bråka med sitt huvud! Vilken dag, det är sånt som gör att jag vill fixa med honom varje dag. Men imorgon får han vila =) Bilder från idag och igår kommer snart! Kunde inte önskat mera från honom idag!



Kommentera
Postat av: Mikkis

Å vad kul att höra att han lär sig nått :)

jag tror att han kommer bli en riktigt bra häst efter tiden där faktiskt :) eller jag har ju alltid haft en bra känsla vad gällande den hästen så därför köpte jag ju honom :) räknade ju dock inte me att få barn å köpa hus å allt mitt i allt så att tiden inte räcker till åt häst intresset :/ men vill ju inte sälja så det e bra att någon annan vill ha honom så länge :)

2011-01-09 @ 18:19:48
Postat av: Fredrika - hoppsmurfarna

jo det går verkligen framåt =) Man hoppas ju på det bästa :)

2011-01-09 @ 18:24:09
Postat av: Anonym

Man lär inte ut NH , det är snarare hästen som lär en :) Det handlar inte om kontroll, utan vänskap helt enkelt.

2011-01-10 @ 17:24:13

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0