hästen gick omkull..

hejsan!
-
Idag var jag till stallet och red med Emelina, hon red Hnokki och jag Gandur. Vi har varit oturs följda hela dagen! När Gandur babyringar for igenom munnen hoppade Emelina av och fixade det. Sedan när hon skulle hoppa upp bråkade Hnokki gick iväg och en gång trillade Emelina ner i en snögrop. Sen när Gandur skrittade på hur fint som helst så svänger han in mellan 2 träd. När jag skulle svänga tillbaka honom far han omkull! Och herregud vilken äcklig känsla jag fick, så när Gandur låg på marken försöker jag "hoppa" iväg från honon men fastnar i stigbyglen, men kommer loss sen. Och jag typ säger, "kliv inte på mig, kliv inte på mig!!" Sen kollar jag om han skulle halta eller något men det gjorde han inte så jag hoppade upp igen så vi red vidare. Sen har vi tappat våra vantar hela tiden och massa saker. Gandur var löjlig idag och het. Han blev rädd för när en gubbe högg ved 20m ifrån han? Efter ridningen så hade jag och Emelina knytkalas, ganska gott och har gått på plus med fett på kroppen! Sen fixade vi lite i lösdriftet, gjort fula skratt och pratat massor! fin dag det här, förutom att vi har haft mycket otur. Inte några bilder eftersom jag inte har någon kamera!
-

//Fredrika

Kommentera
Postat av: mikkis

ja det kan ju inte gå bra alla dagar, då skulle nått vara konstigt å så blir det lite tråkigt i längden oxå om allt funkar :)



Förra vintern när jag gick en sväng med gandur så tövlade han omkull i en snödriva å låg där å såg helt förfärad ut å fattade inte vad som hänt, men det kan lätt bli så när de inte är vana med tyngden på ryggen och inte har världens bästa balans sinne :)

2011-01-30 @ 18:06:12
Postat av: Fredrika - hoppsmurfarna

jo, det var ganska hög snö där han gick in. Jo, han är ju inte så van med det ennu :)

2011-01-30 @ 18:16:59
Postat av: Therese

Så sant så Mikkis. Tittade häromdagen på hur han stod, när Fredrika satt på ryggen och bara stod still. Han såg ut att prova sig fram med tyngden, visste inte riktigt hur han skulle stå still o "vila". Syns på en bild nånstans på Fredrikas fb att han står med frambenen brett isär :) Linus var likadan när han blev inriden..

2011-01-30 @ 20:49:38
Postat av: mikkis

jo det e ju så att det tar ett tag innan han lär sig å det e ju helt naturligt :) tror helt säkert att man lätt skulle kunna välta honom om man sitter på å gungar lite bara :p

2011-01-30 @ 21:41:05
Postat av: Therese

Det är inte lätt för någon häst i dessa tider... på vägen är det is, och i skogen (där vi är mest nu) är det jättehög snö.. Ridbanan är lite hal, och tråkig.. :) Längtar till våren, eller iaf tills vårat lass med sand anländer som jag beställde för två veckor sedan.

2011-01-30 @ 21:48:17
Postat av: Emma

Hahah det är bra och dåliga dagar för oss freddan ;)

2011-01-31 @ 18:27:19
URL: http://emmaliiina.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0