Helgens Avflygningar ;)

I fredags flög jag av Bobben och det gick till som så:
"Jag & freddan red i skogen och oansvarsfull som jag var och red med lång tygel i skogen på en femåring som man inte vet vart kan ta vägen, så var det något i skogen som skrämde honom rejält, så skenade han rakt in i skogen, så jag hamnade liggandes på hans rumpa. Jag försökte få stopp på honom men lyckades inte. Sen gjorde han ngt och så låg jag på marken helt plötsligt, sen hade jag tyglen runt foten, så Bobben höll på kliva på mej.. jag kände hans bakben landa precis precis brevid mitt ben, någon millimeter till hade han klivit på mej"
Maggan flög jag av så här:
"Jag red barbacka för att sadeln jag hade bara gled åt höger så jag tog av den. Sen märkte jag att hon slängde vikten åt vänster hela tiden så det var supersvårt att hålla sej kvar. Men jag rätade upp mej efter svängarna. Jag styrde mot ett litet hinder på kanske 40cm höjd och efter det så tappade jag balansen och kastade av mej, så det resulterade en fot som jag knappt kan gå på.. Men jag fattar inte hur Vristen kunde få ont när ja inte ens landade på den .. ?"
Höhöhö, jag ska hålla mej kvar på hästen i fortsättningen. Tro mej ;)
En bild på mej & Maggan från första gången jag rider henne :)
Bild från tävlingen som Sharro fotat :)

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0