Usch !

När jag läste freddans inlägg om pessoabetten kom jag på, varför tillverkar dom detta bett & varför ens tänka tanken på att sälja dom sen ? Pessoa, Kandar osv, det är ju nästan djurplågeri .. Jag tycker det är synd om hästarna som måste gå med betten & behöva trycker ner huvudet för det klämmer på och allt det där. Hallå, tycker inte ni samma sak ? Det var av den anledningen jag inte villa ha pessoa på Bob eller något annat bett än 3-delat. Jag valde df att han skulle vänja sej med att ha ett mjukt bett istället för pessoa :)

Kommentera
Postat av: Fredrika

"Jag valde df att han skulle vänja sej med att ha ett mjukt bett istället för pessoa :)"



ursäkta malin, men vadå du valde. Det är ju thereses häst?

2010-12-12 @ 22:08:51
URL: http://hoppsmurfarna.blogg.se/
Postat av: Malin - Hoppsmurfarna

Fredrika: jag sa faktiskt att jag ville ha ett mjukare bett på bob. så therese rotade fram nåra och sen valde jag ut ett som passade ;))

2010-12-13 @ 16:28:11
URL: http://hoppsmurfarna.blogg.se/
Postat av: Viola

Typ sant, men sen vissa hästar, som Sukkeri, är/var hårda i munnen, när han kom till oss, och eftersom han gick på ridkola måste han ha körbett/pessoa, vad det nu va, och ionte ville vi plåga honom, men vi kunde inte göra nått annat, eftersom ungarna inte kunde hålla honom på vanligt bett, men sen satt vi bara "duktiga" ryttare på honom,men dom kunde ändå inte hålla honom på vanligt bett, om du förstår, visst e det hemskt, för vissa hästar jo.

2010-12-15 @ 18:16:30

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0