Stallet

Hejsan.
Kan ju börja med att säga att jag varit arg/besviken hela dagen! Darför för att jag trodde det var hästarnas "jullovsvecka" idag. Så jag kom dit i skolkläderna och skor, skulle bara tagit ut Gandur på promenad. Men gissa, jag skulle rida? Och jag har haft så jäkla kallt hela tiden, tunna jeans? ganska skönt hörreni! Men iallfall när jag kom dit tog jag ut Gandur med Therese, sandra och tjejen jag aldrig minns namnet på. Så sandra tog ut Linus, han kan nu mera ridas, och tjejen jag aldrig minns namnet på tog lilly, tjejen som jag aldrig minns namnet på tror jag att heter Tilde, men inte säker så ville inte ta några hastiga slutsatser sådär bara. Men haha, jaja. Gandur var bra idag, han är ganska nojjsig av sig, och försöker äta upp grimskaftet(?) Det jag åtminstonde försöker träna med honom är att hans huvud ska vara vid min axel vid hantering av honom, leda honom t.ex. Nu menar jag inte att han behöver trycka huvudet mot min axel utan brevid honom. Men kan inte förklara. Sen att han ska kunna stå still i 5 secunder iallfall och att han inte ska äta upp grimskaftet(?) Men det är vad jag gör. Sen efter det skulle jag ha ridit Hnokki, men Therese hade köpt hem tolkskidor, SERIÖST HON ÄR BÄSTBÄSTBÄST finns ingen bättre. Så Sharona red och jag åkte i början, jag vad handikapppatbarn.se i början(?) sofia fick vara min lilla stöddocka, men senare klarade jag mig på egna ben, klarade av trav med (tihi) första gången jag tolkade med skidor! Sen när vi kom till rödahuset då bytte vi. Jag red Sharona åkte. Allt gick utmärkt! Kunde inte gått bättre typ. Bara att Hnokki blev rädd för något på marken och skenade/galopperade några steg.. Men Sharona trillade inte! Så vi fortsatte, men det roligaste var nog när vi skrittade och Sharona trillar med ansiktet först i snön, i skritt, rak mark och på en rak väg? Ja, jag började skratta. Senare fixade vi Hnokki alla hästarna fick mat. Sen drog Sharona och sofia! Då fixade jag maten, efter det plockade jag massor med halm och satt in i lösdrifter medans Therese mockade, team work? haha. Efter det fixade vi Marlene lite och jag försökte plocka lite hö och sånt. Sen var vi inne kollade på Hööks. Ska nog beställa Rånarluva, Schabrak, Ryktborstar, massa saker till mig själv och godis snart! Tycker det är dags igen nu!
Hejsan.
-
Kan ju börja med att säga att jag varit arg/besviken hela dagen! Darför för att jag trodde det var hästarnas "jullovsvecka" idag. Så jag kom dit i skolkläderna och skor, skulle bara tagit ut Gandur på promenad. Men gissa, jag skulle rida? Och jag har haft så jäkla kallt hela tiden, tunna jeans? ganska skönt hörreni! Men iallfall när jag kom dit tog jag ut Gandur med Therese, sandra och tjejen jag aldrig minns namnet på. Så sandra tog ut Linus, han kan nu mera ridas, och tjejen jag aldrig minns namnet på tog lilly, tjejen som jag aldrig minns namnet på tror jag att heter Tilde, men inte säker så ville inte ta några hastiga slutsatser sådär bara. Men haha, jaja. Gandur var bra idag, han är ganska nojjsig av sig, och försöker äta upp grimskaftet(?) Det jag åtminstonde försöker träna med honom är att hans huvud ska vara vid min axel vid hantering av honom, leda honom t.ex. Nu menar jag inte att han behöver trycka huvudet mot min axel utan brevid honom. Men kan inte förklara. Sen att han ska kunna stå still i 5 secunder iallfall och att han inte ska äta upp grimskaftet(?) Men det är vad jag gör. Sen efter det skulle jag ha ridit Hnokki, men Therese hade köpt hem tolkskidor, SERIÖST HON ÄR BÄSTBÄSTBÄST finns ingen bättre. Så Sharona red och jag åkte i början, jag vad handikapppatbarn.se i början(?) sofia fick vara min lilla stöddocka, men senare klarade jag mig på egna ben, klarade av trav med (tihi) första gången jag tolkade med skidor! Sen när vi kom till rödahuset då bytte vi. Jag red Sharona åkte. Allt gick utmärkt! Kunde inte gått bättre typ. Bara att Hnokki blev rädd för något på marken och skenade/galopperade några steg.. Men Sharona trillade inte! Så vi fortsatte, men det roligaste var nog när vi skrittade och Sharona trillar med ansiktet först i snön, i skritt, rak mark och på en rak väg? Ja, jag började skratta. Senare fixade vi Hnokki alla hästarna fick mat. Sen drog Sharona och sofia! Då fixade jag maten, efter det plockade jag massor med halm och satt in i lösdrifter medans Therese mockade, team work? haha. Efter det fixade vi Marlene lite och jag försökte plocka lite hö och sånt. Sen var vi inne kollade på Hööks. Ska nog beställa Rånarluva, Schabrak, Ryktborstar, massa saker till mig själv och godis snart! Tycker det är dags igen nu!
-
-
Just det, vill ni se mera bilder på bloggen?

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0