Min häst Story (:

Min rid"karriär" började för ca 11 år sen. Mina två systrar bodde hemma & dom red på Sleipner. Jag kom ALLTID med varje vecka när dom skulle rida, dom skrittade alltid ut om det var fint väder i slutet på lektionen och då fick jag rida (: Så gjorde jag ungefär i 3 år. sen en dag när jag kom hem tillsammans med mina systrar satt mamma nere vid köksbordet och läste dagstidningen. Hon frågade mej om jag kunde tänka mej börja rida självständigt på egna lektioner. Jag blev jätteglad & sa såklart ja :)
Jag fick en egen tid tillsammans med min bror i samma grupp (!) Det blev på tidagar kl 4, (haha, sånt minns jag x]) Jag red tillsammans med min bror i den gruppen i ett halvår sen slutade han rida. Han blev rädd när en ponny började skena & han flög av :( jag fortsatte en stund själv i gruppen, sen började min kompis i samma grupp som mej. Jag började sakta men säkert börja få rida lite svårare hästar. Efter 3 år hade for jag på mitt första ridläger, med min favoritponny Elan, han var superduktig ! (under detta år föddes Bob) Jag red på och hade det trevligt x] Jag for på ridläger ett år senare igen denna gång med en häst, Kate. Jag for på 3 ridläger till sleipner, det tredje året hade jag Limett, även min sköthäst. Eller hon var min sköthäst. 2007 började jag tävla.
Den första tävlingen var 70cm stilhoppning på Hokus Pokus. Vi kom 5:a alltså en gul rosett, jag tycker själv att allt mitt tävlande började bra :)
Jag fick min första medryttarhäst, en lite C-ponny tinker vid namn Carol. Med henne lärde jag mej massor ! jag tävlade med henne ett par gånger och resultatet ska vi inte gå närmare in på. haha x] Jag slog mitt hopprekord med henne på 1.20, jag hade med henne på ett hoppläger en gång. Vi har haft jätte kul tillsammans !
Efter ett tag blev Carol sjuk och mamma tröttnade på att gå promenader så ja börja söka en ny häst att börja rida.
Det var då 2008. Jag la ut en annons i tidningen, dagen efter fick jag svar. Jag var på stan och det ringde, A ringde hon hade en shetlandsponny som jag kunde få bli medryttare på. Den 10 oktober en lördag for jag ut för att provrida. Jag blev såld första gången jag såg honom ! han var så jä*la underbar ! Jag provred, smart va ja och red barbacka första gången. Vi red ut. När ja skulle galoppera honom bockade han och ja flög av. :s Så han kom lös.. Vi fick fast honom och A ringde efter en kille som kom med sadeln. Sen gick det genast mycket bättre ! Jag skulle komma dagen efter och provrida igen. Det gick genast mycket bättre än första dagen. A tyckte att jag & Raket passade bra ihop så jag började rida honom. Jag tävlade honom en gång, vi kom nästan runt banan.. Vart på luciatåg i stan och vart på ridlektion. Jag red Raket i 1,5 år och det var dom bästa dagar, veckor, månader i mitt liv ! Kommer aldrig glömma allt jag gjort med honom..
Sen en fredag i April 2010 kom jag med freddan när hon skulle rida Hnokki och jag skulle rida Marlene, Det gick ganska bra. Hon var inte riktigt den typ av häst jag gillar men annars var hon fin :) Jag kom med på lördagen oxå när freddan skulle rida. Jag ville denna gång prova Bob för han verkade så mysig. Den dagen insåg jag.. Den här hästen är rätt för mej :)
Jag & Raket på Luciatåget 2008.
Ni får läsa mer i nästa del av min häst story (:

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0