Min häst Story (: Del 2

I förra delen kunde ni läsa min story hur jag kom till Bob :) Jag var med freddan & provred. Jag gjorde iordning bob till min första ridtur på honom, han var snäll & rar :) <3 Jag satt upp, det bar iväg. Han var lugn och passligt stor :) Vi började trava och min första reaktion var : WOW VILKEN TRAV :DD Och galoppen var ännu underbarare ! Jag kunde inget annat än att älska hans gångarter. När vi kom tillbaka bestämde jag mej, jag vill bli medryttare på honom (: Jag började rida honom 2 ggr i veckan , fredagar & lördagar. Jag tränade inte så mycket dressyr eftersom han inte va så bra på det. Jag provade att hoppa honom istället, det blev en höjd på 55 cm :)
Efter det insåg vi saktare att Bob är hopphäst, han älskar att hoppa och hoppar gärna även om han inte vet var han har fötterna ibland x] Jag började senare med dressyren för jag VISSTE att han hade användning för den förr eller senare. När hästarna flyttade över till Kungsö på sommarbete. Började dressyrarbetet med en gång. Jag började lätt och simpelt med galoppfattningarna. Han tog alltid tvärtom det jag ville att han skulle ta. Exempelvis när ja va i högervarv och fattade högergalopp tog han vänster, och när ja fattade vänster galopp i höger varv tog han höger galopp. Senare när han hade lärt sej galoppfattningarna lärde jag honom lite mer saker, lite saker han inte behövde tänka så mycket i. Exempelvis tempoväxlingar.  I slutet av sommaren skulle jag & bob ställa upp i vår första tävling, barbackacupen. Så jag hade ett mål att få honom lugn och lyssna på mej & mina signaler. Jag lyckades i dressyren och hoppningen gick bra vissa dagar och andra slarvade han ordentligt ! Dagarna gick & jag tränade. Den 29 augusti var barbacka cupen. Onsdagen före skulle jag ta med honom på ridlektion till sleipner, han gick inte in i transporten, han storvägrade ! Jag var jättenervös att vi inte skulle komma iväg ! På söndagen därpå skulle vi lasta honom till tävlingen, jag var skitnervös, men bob va så lugn så vi kom iväg :) det var jätteskönt :D Väl framme på tävlingen var bob inte alls nervös, hans första tävling & han var KO-LUGN ! otroligt ! han rev istället sönder ett träns i boxen -.- Men vi hade hans andra träns med och använde det. Vi kom in på banan, första gången i ridhus. Han stannade 2 ggr men hoppade resten :) och dressyren hade inte kunnat gått bättre ! :) Han kan inte riktigt hålla igång galoppen ordentligt. Ingen placering, men vem bryr sej.. ;) Hem och fortsätta träna, senare for vi på vår nästa tävling. Pay & jump, där va det lite spändare och vi kom inte runt banan. Men jag vart nöjd ändå (: Sen efter det har jag inte tränat hoppning så seriöst utan bara hoppat lite här och var, just nu rider jag mest ut och busar, har helt struntat i träningen ! men jag ska börja med träningen igen så småningom, ta och rida för tränare och sånt har jag planerat men får se om det blir av :) Jag har haft framgångar & motgångar. Jag har inte haft det lätt men jag fortsätter kämpa ! Jag har misst runt 17 hästar jag älskat, tappat lusten flera gånger ! Jag har inte gett upp, kommer aldrig göra heller ! :)
-
Där fick ni en liten blick av min häst story :) hoppas det var intressant !
-
Jag älskar det jag gör, jag kommer aldrig lägga av !
-


Kommentera
Postat av: Therese

(du lånade ett sidostycke från sleipner..)

2010-12-12 @ 20:24:09
Postat av: Malin - Hoppsmurfarna

Therese: (jo, det gjorde jag) :)

2010-12-12 @ 20:31:37
URL: http://hoppsmurfarna.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0