Helgen!

jag har inte glömt bort bloggen, nejnejnej. utan har varit hos sharona hela helgen och allt har varit så hiimla bra. Nu ska jag sitta och skriva ut lite. Senare när jag fått filmer&bilder kommer det bilder på mig och gandur, filmer från ridhuset på mig och hnokki! :)
-
Fredagen: Idag red jag och malin till kohagen slippte alla lastbilar idag! yes. Men iallafall, när vi var där red vi till en äng och tränade på volter, snö är ju perfekt för att öva volter på? Sen for vi till galopp ängen, det är en rakt lååång äng som är underbar, men vi travade bara över den. Bob får något fel bockar 50 gånger i rad, springer in i hnokki osv. Sen skrittade vi på en grusväg (I KOHAGEN!!) ja kohagen är helt perfekt, finns en sjö där skoga stigar stora som små, grusvägar och massor av ängar. Sen började det mörkna så vi red tillbaka. Senare tog jag ut Gandur på gården lite. Sen gick vi in, sen for vi hem.
-
Söndagen: Morgonen gick inte så bra, Min näspiercing for ut, och får inte in den igen (tog just hålet) så låter det va, Sen när vi hade lastat Hnokki slog jag huvudet ssjukt hårt i dörren. Men iallfall när Sharona och jag kom till stallet så fixade vi Hnokki och lastade all utrustning, sen lastade vi Hnokki. Han gick in direkt, allt gick jätte bra. Vi kom till ridhuset och jag började  värma upp honom med åttvolter och sånt. Sen hoppade vi det där!
-
-
(världens sämsta)
-
iallfall, så började jag sen med 40-50cm hinder, allt gick fintfint, så höjde vi och på slutet hamnade vi på att hoppa 75cm. Allt gick super, blir kanske 60 clearround for mig och Hnokki i vår? Sen när vi sku lasta började vi bråka men fick in han under 10 minuter iallfall! Sen tog jag ut Gandur, han var hur snäll som helst, Tog jätte fin trav och sånt. Sen skulle jag ta ut Samba på promenad efter greia, ojoj hur kommer det sluta?? hon går jätte fint i början, sen börjar hon bocka och allt, sen var det is på vägen och hon skenar i väg och jag glider efter, sen började det brännas i mina händer, så jag släppte klarade inte av mera, sen tog vi fast henne och så ledde jag och therese henne och hon var helt galen!! nära att jag höll på att få en hov i huvudet! Sen fixade vi klart allt och drog! Senare track therese in min näspiercing, ajaj!
-
IKVÄLL KOMMER BILDER!

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0