Gårdagens Ridning

Igår va ju jag & freddan och red lite i snön i kohagen, det var supermysigt ! :) Först red vi lite på en liten äng, vi gjorde upp ett fykantspår och tränade på volter i trav & skritt, sen red vi till vår galoppäng som vi kallar den. En ENORM rak äng som är sjukt jämn och underbar ! vi travade där för att kolla underlaget nu när de va snö & skrittade lite :) Vi kollade även upp vårat terränghinder :) hihi. Vi skrittade tbx och sen sku vi ta en galopp upp mot terränghindret igen, då började bob leka rodeohäst, det kom minst 20 bocksprång på ungefär 50 meter. Sen fick jag ner honom i trav (hade tappat stigbyglar och tyglarna) då hade jag plockat upp tyglarna, sen svängde jag upp mot freddan alltså över terränghindret i trav och efter hindret tog han galopp och bockade ännu mer ! (utan stigbyglar) sen fick ja stop på honom men han hade inga tankar på att stå still så han fortsatte en bit till, sen när ja väl fick stopp på honom igen hoppade jag av, annars hade han nog dampat ett tag till x] haha. Sen red vi hem för det blev mörkt .. :) hemma gav vi hästarna mat och ja tog bob till hagen sen chilla vi tills vi for hem :)

Kommentera
Postat av: ronja

Ska rida bob imorron så jag hoppas verkligen inte att han håller på sådär då! xD

2010-12-04 @ 20:36:19
Postat av: Malin - Hoppsmurfarna

Ronja: håll dej borta från att galoppera på ängar då, haha xD

2010-12-04 @ 21:46:16
URL: http://hoppsmurfarna.blogg.se/
Postat av: Natha

ofta du hade tid att chilla, men inte att ens försöka ta dig till träningen?

2010-12-05 @ 12:10:56
Postat av: Malin - Hoppsmurfarna

Natha: vi chillade medan vi väntade på skjuts kanske ???????

2010-12-05 @ 15:37:29
URL: http://hoppsmurfarna.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0