Del 2

dagarna gick, jag var kär. Längtade varje dag efter Hnokki, kom så ofta jag kunde. Jag red alltid ut med Hnokki luffs&laffsade. Vågade ennu inte galoppera. Men en dag, visade Therese först, sen gjorde jag det. Och det var det roligaste & underbaraste. Månaden gick och Hnokki började testa mig, bråkade med mig, frösfast och allt han kom på. Klarade inte av Honom det var då jag började rida Marlene, araben. Red henne tills en dag kom. Hon sparkade/bakut hela tiden, så jag red Hnokki på hemvägen, det var då, allt gick perfekt. Så jag började med Hnokki igen. Månaderna gick och vi for på vårann första tävling (bild) kom runt banan med en vägring (4 fel) Var världens gladaste lyckligaste tjej endå! Hela resan hade varit underbar med alla som kom med. Vi gick vidare och jag började rida vettigare, litar på Hnokki till 100% Då blev jag insatt för hoppning, övade mycket på det. Han har blivit mycket musklad nu, men inte allt pågrund av mig, kanske lite. Sommaren kom, underbaraste årstiden. Hästarna flyttades till Kungsö, världens underbaraste stigar och ängar. En dag blev fel, red inte på 1 månad. p.ga privata andledningar. Jag började rida igen. Det blev månaden september, hästarna for tillbaka till sitt vanliga hem. Där började vi träna på allt möjligt, senare ställde vi upp i vår andra tävling. Pay and jump. - ) den dagen var perfekt, han gick perfekt osv, lastningen gick perfekt. Efter det har vi inte tävlat mera. Men vi har tränat och tränat och tränat, bl.a för tränaren Riika. Då gick allt perfet, "ni passar perfekt ihop och du rider honom jätte bra, du har en jätte bra sits men behöver bli tuffare med skänklarna och träna mera på ställa/böja" Hnokki och jag har varit till ridus, vi har varit med om det mesta med glädje, svett och tårar (haha) Vi har kommit upp till höjden CA 75-80cm. Rider LC nivå i dressyr, tränar och försöker ibland på skänkelvikningar, framdelsvändning osv. Vi kommer utvecklas mycket mera en vad vi gjort nu! Hnokki är den enda jag litar helt på!
lämna mig aldrig, lova?
dagarna gick, jag var kär. Längtade varje dag efter Hnokki, kom så ofta jag kunde. Jag red alltid ut med Hnokki luffs&laffsade. Vågade ennu inte galoppera. Men en dag, visade Therese först, sen gjorde jag det. Och det var det roligaste & underbaraste. Månaden gick och Hnokki började testa mig, bråkade med mig, frösfast och allt han kom på. Klarade inte av Honom det var då jag började rida Marlene, araben. Red henne tills en dag kom. Hon sparkade/bakut hela tiden, så jag red Hnokki på hemvägen, det var då, allt gick perfekt. Så jag började med Hnokki igen. Månaderna gick och vi for på vårann första tävling.
-
-
kom runt banan med en vägring (4 fel) Var världens gladaste lyckligaste tjej endå! Hela resan hade varit underbar med alla som kom med. Vi gick vidare och jag började rida vettigare, litar på Hnokki till 100% Då blev jag insatt för hoppning, övade mycket på det. Han har blivit mycket musklad nu, men inte allt pågrund av mig, kanske lite. Sommaren kom, underbaraste årstiden. Hästarna flyttades till Kungsö, världens underbaraste stigar och ängar. En dag blev fel, red inte på 1 månad. p.ga privata andledningar. Jag började rida igen. Det blev månaden september, hästarna for tillbaka till sitt vanliga hem. Där började vi träna på allt möjligt, senare ställde vi upp i vår andra tävling. Pay and jump. Den dagen var perfekt, han gick perfekt osv, lastningen gick perfekt. Efter det har vi inte tävlat mera. Men vi har tränat och tränat och tränat, bl.a för tränaren Riika. Då gick allt perfet, "ni passar perfekt ihop och du rider honom jätte bra, du har en jätte bra sits men behöver bli tuffare med skänklarna och träna mera på ställa/böja" Hnokki och jag har varit till ridus, vi har varit med om det mesta med glädje, svett och tårar (haha) Vi har kommit upp till höjden CA 75-80cm. Rider LC nivå i dressyr, tränar och försöker ibland på skänkelvikningar, framdelsvändning osv. Vi kommer utvecklas mycket mera en vad vi gjort nu! Hnokki är den enda jag litar helt på!
-
lämna mig aldrig, lova?

-



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0