Del 1

1997-09-30 Föddes en tjej som fick namnet Fredrika, dagarna gick och jag blev tillräkligt gammal för att få börja rida! Jag börjar mitt liv med hästar på Midgård, ett stall med bara islänningar. Året gick och året senare började jag rida på sleipner, men efter ett halvår trivdes jag inte där mera, jag bytte tillbaka till Midgård och red där ett litet tag, vintern hade farit iväg nu kom sommaren. Jag började rida på Stall Rosenqvist i Eckerö! Trivdes inte där, pågrund av vissa andledningar. Jag började Sleipner igen. Red där i 2 år, tills den där dagen kom. Minns varje detalj typ! Det var en vanlig torsdag, precis som alla andra. Jag skulle rida snövit, Vi red ut i början av lektionen det kommer en buss.. snövit blir rädd och gör någon snev konstig sväng, bam, där for jag av och släppas efter på gruset, fick skärsår på magen. Blev lite yr hoppar upp igen. Rider tillbaka till ridhuset, vi skulle få galopp på C-volten, då händer det. Snev sväng bockbbock, Jag gör någon piruett i luften och där var jag av, ont gjorde det, börjar gråta av chocken och smärtan. Jag hade precis trillat av där mjälten sitter. Vi far direkt till sjukhuset, och då blir allt helt asgh, först ligger jag på akuten i en väntan på doktor i 3 timmar, fick inte äta. Hade  massa knipsor på mina fingrar, och koll hela tiden. Sen for jag på rönkning, allt var OK, Sen kom vi till testet alla väntat på, dom trodde min mjälte gått upp. om den sku ha gjort det skulle jag varit med om en farlig operation. Jag far in på ultraljud och allt var bra, vilket som var en stor lättnad. Men jag får ligga inne, veckan efter, red jag Snövit igen. Veckorna efter red jag. En vecka, jag skulle rida pluto, det gick helt enkelt inte mera. Fick panik så fort jag skulle hoppa upp. Det gick några år, jag började bli intresserad av hästar igen. Mamma fixar att jag får rida hos hennes jobb kompis dotters islänning och beccas shettis, där red jag hela sommarn. Vintern kommer, inga hästar mera. Lägger ut flera annonser men får inget svar. I februari, får jag svar. 2010-02-08 prov rider jag en islänning, Hnokki Frá Krossi, det var då allt började!
(bild)
1997-09-30 Föddes en tjej som fick namnet Fredrika, dagarna gick och jag blev tillräkligt gammal för att få börja rida! Jag börjar mitt liv med hästar på Midgård, ett stall med bara islänningar. Året gick och året senare började jag rida på sleipner, men efter ett halvår trivdes jag inte där mera, jag bytte tillbaka till Midgård och red där ett litet tag, vintern hade farit iväg nu kom sommaren. Jag började rida på Stall Rosenqvist i Eckerö! Trivdes inte där, pågrund av vissa andledningar. Jag började Sleipner igen. Red där i 2 år, tills den där dagen kom. Minns varje detalj typ! Det var en vanlig torsdag, precis som alla andra. Jag skulle rida snövit, Vi red ut i början av lektionen det kommer en buss.. snövit blir rädd och gör någon snev konstig sväng, bam, där for jag av och släppas efter på gruset, fick skärsår på magen. Blev lite yr hoppar upp igen. Rider tillbaka till ridhuset, vi skulle få galopp på C-volten, då händer det. Snev sväng bockbbock, Jag gör någon piruett i luften och där var jag av, ont gjorde det, börjar gråta av chocken och smärtan. Jag hade precis trillat av där mjälten sitter. Vi far direkt till sjukhuset, och då blir allt helt asgh, först ligger jag på akuten i en väntan på doktor i 3 timmar, fick inte äta. Hade  massa knipsor på mina fingrar, och koll hela tiden. Sen for jag på rönkning, allt var OK, Sen kom vi till testet alla väntat på, dom trodde min mjälte gått upp. om den sku ha gjort det skulle jag varit med om en farlig operation. Jag far in på ultraljud och allt var bra, vilket som var en stor lättnad. Men jag får ligga inne, veckan efter, red jag Snövit igen. Veckorna efter red jag. En vecka, jag skulle rida pluto, det gick helt enkelt inte mera. Fick panik så fort jag skulle hoppa upp. Det gick några år, jag började bli intresserad av hästar igen. Mamma fixar att jag får rida hos hennes jobb kompis dotters islänning och beccas shettis, där red jag hela sommarn. Vintern kommer, inga hästar mera. Lägger ut flera annonser men får inget svar. I februari, får jag svar. 2010-02-08 prov rider jag en islänning, Hnokki Frá Krossi, det var då allt började!
-
ärligt, visst red jag fint?? :D



Kommentera
Postat av: Emilia

Minns att jag red samtidigt den där gången som du trillade av Snövit. Inte kul :c

2010-12-07 @ 08:00:44
Postat av: Therese

Kul att du har bild på det där, jag minns att jag sade 20g/h att luta bak, andas och släppa ner axlarna. Sedan har ni fixat resten själva, och det är inte lite om man tänker på vilken nivå ni är på nu!

2010-12-07 @ 10:57:26
Postat av: Malin - Hoppsmurfarna

Therese: Jag har massor med bilder från första gången (:

2010-12-07 @ 15:02:36
URL: http://hoppsmurfarna.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0