Dagen

ja, jag for till stallet idag! Även om jag var sjuk INATT. Kan ju förklara så att jag inte får så jävla mycket skit som i fredags! Kunde inte somna inatt när jag varit vaken otroligt länge så var klockan 3. Då började jag mitt iallt må skit illa och spydde, nomnom. Sen somnade jag först klockan 4!! Så då sa mamma att jag inte behövde fara till skolan eftersom jag inte fått sova. Jag spyde tydligen inte för att jag var sjuk utan jag spydde upp min medecin! Men efter jag sovit så vaknade jag vid 12 tiden och då skulle jag kommit till skolan 1 kanske och då skulle det varit en lektion kvar så det var onödigt så ringde therese och frågade om jag ville fara till stallet vilket jag gjorde eftersom jag fick för min mamma! så om någon ger en endaste liten kommentar nu om det här t.ex "ofta du for till stallet när du var sjuk" Jag fattar inte ens varför ni bryr er om jag är i skolan eller inte!


-

kej, iallfall,när jag kom till stallet åt jag först ostpiroger (stavningen) det var namnam. Sen ryktade jag Marlene eftersom veterinären skulle komma och koolla hennes ben! Det var en liten sträckning om jag minns rätt och hon ska bara vila i 1 vecka! :) Tur att det inte var något allvarligare. Men jag tog ut Hnokki på en liten tur sen, och det gick fint. Red i övredelen av hagen som ni snart kommer se en bild på.



Där skrittade jag fram, tränade rygga osv. Sen hoppade jag överstängles och red vidare, då så.. Nej jag var inte seriös, jag trampade ner stängslet och Hnokki fegisen ville inte gå över, men till slut så gick det. Då galopperade jag lite på stigar och red runt i skogen. Sen for jag tillbaka till hagen och red till baka till "nedre hagen" där lösdriftet finns. Allting gick fint, efter ridningen hände det äckligaste man kan tänka sig, Hnokki blev inträngd i ett hörn av bob och bob sparkade och sparkade på honom han slutade aldrig och Hnokki lixom " gav upp" och typ satt sig ner, och bob bara sparkade och sparkade sen så gick han iväg och Therese kollade igenom honom, som tur var allting lungt! Sen har det varit lite små pyssel med allting hela dagen! :) Längtar tills "överaskningarna" kommer till stallet, men får inte säga något enu, ville att alla "ponnylyckare" blir lite peppade eller något, haha! :D



// Fredrika


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0