-puss-

jag tänker ta mig i kragen och lära Hnokki att pussas!
det är sjukt gulligt :) Sen är det alltid kul att försöka lära honom något,
och att lära honom puss verkar inte så svårt. Fast jag ska inte säga så mycket förrens jag testat.
Hittade en "beskrivning om hur jag ska göra, Den verkar lite sådär..
Men om ni vet ngn bra eller vet själv så komentera!



Att lära sin häst puss

Först tar man en godis bit och visar hästen, sen lägger man godisbiten mot sin kind eller mun och säger puss, hästen nosar på godisen och försöker nappa åt sig den och vid de laget tar med mulen på din kind/mun. Du ger hästen berömm och godis och efter några gånger behöver du bara säga " puss" så ska hästen trycka mulen mot din kind/mun utan att du ska behöva använda godis.




















Kommentera
Postat av: Amanda

Min medryttarhäst kan puss ;)

2010-09-24 @ 18:20:29
URL: http://mandazpandaz.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Svar: Okej, vad kul! :)

2010-09-25 @ 18:16:58

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0