Dag 1 - Presentera dig och din häst

Dag  1 - Presentera dig och din häst
ja, hur ska man börja. Nu ska jag presentera mig själv och om Hnokki. haha vet inte hur jag ska börja så vi får se hur det går faktist.
Som alla vet heter jag Fredrika och jag är 13 år. Min familj består av syster, far och mor. På frititden rider jag (WOW) och umgås med kompisar. jag har ridit i 4år. Tror snart 5, ingen anning faktist.. Jag är väl en ganska glad tjej för det mesta och jag är sjuuuuuukt onyttig! vad ska jag mera säga om mig själv då? jag är 1.65 lång, haha. I skolan är jag ju inte världens bästa, men det går väl ok. Förutom i svenska och engelska, det går åt ajsldhggdh. Djur jag haft och har hemma:
Aladin - Kanin
Snutten - Kanin
Bubblan - Kanin
Lilleman - Kanin
Fläcken - Kanin
Nalle - Kanin
Snövit - Kanin
Stampe - Kanin
Minns inte namn på - Kanin
Minns inte namn på - Kanin
Moa - Hund
Sköldis - Sköldpadda
Minns inte namn på - Groda
Minns inte namn på - Ödla
Sen har vi haft 22 dansmöss och doms namn orkar jag inte nämna namn på!
Mera frågor om mig, kommentera jätte gärna. tycker det bara är roligt att svara på frågor! så kom igen!
*Bild på mig*
Nu ska jag väl berätta om Hnokki.
Hnokki Frá Krossi är en 14 årig islänning på 1.30cm som har importerats från island av midgård. Han gick på ridskola men trivdes inte där. Så då köpte Therese honom, eller först hade hon honom på foder och sen köpte hon. Hnokki är nog nästan perfekt rakt igenom. Förutom hans envishet. Han är envis som en åsna, nästan värre! Hnokki har jag hoppat i ridhus med upp till ca 75cm och jag rider han upp till LC nivå. Hnokki är en ponny man man måste "lära" sig att rida, man kan vara hur bra som helst men han har sina knäpp och man måste fatta, lista ut egna lösningar när man ska göra saker med honom. Jag kan inte Hnokki helt ennu, utan det är saker vi jobbar på. Men jag kan dom flesta knepen och vet nu hur jag ska lösa dom. Hnokki var en väldigt lugn islänning men blivit ganska het och sådant med tiden på grund av saker. Hnokki tycker om att göra olika saker och tröttnar lätt på t.ex hoppning om man hoppar för mycket. Han tycker om att komma till nya platser. Han gillar också att luffsa runt i skogen. Hnokki var duktig inom horsemanship, men det var therese som höll på med det och nu när det är andra som rider honom har han väl glömt bort lite, men minns nog ennu lite, och grunden. Nu vet jag inte mera vad jag ska skriva men som sakt, FRÅGA GÄRNA!!!
* bild på hnokki
ja, hur ska man börja. Nu ska jag presentera mig själv och om Hnokki. haha vet inte hur jag ska börja så vi får se hur det går faktist.
Som alla vet heter jag Fredrika och jag är 13 år. Min familj består av syster, far och mor. På frititden rider jag (WOW) och umgås med kompisar. jag har ridit i 4år. Tror snart 5, ingen anning faktist.. Jag är väl en ganska glad tjej för det mesta och jag är sjuuuuuukt onyttig! vad ska jag mera säga om mig själv då? jag är 1.65 lång, haha. I skolan är jag ju inte världens bästa, men det går väl ok. Förutom i svenska och engelska, det går åt ajsldhggdh. Djur jag haft och har hemma:

Aladin - Kanin
Snutten - Kanin
Bubblan - Kanin
Lilleman - Kanin
Fläcken - Kanin
Nalle - Kanin
Snövit - Kanin
Stampe - Kanin
Minns inte namn på - Kanin
Minns inte namn på - Kanin
Moa - Hund
Sköldis - Sköldpadda
Minns inte namn på - Groda
Minns inte namn på - Ödla
Sen har vi haft 22 dansmöss och doms namn orkar jag inte nämna namn på!
Har du mera frågor om mig, kommentera jätte gärna. tycker det bara är roligt att svara på frågor! så kom igen!
Nu ska jag väl berätta om Hnokki.
Hnokki Frá Krossi är en 14 årig islänning på 1.30cm som har importerats från island av midgård. Han gick på ridskola men trivdes inte där. Så då köpte Therese honom, eller först hade hon honom på foder och sen köpte hon. Hnokki är nog nästan perfekt rakt igenom. Förutom hans envishet. Han är envis som en åsna, nästan värre! Hnokki har jag hoppat i ridhus med upp till ca 75cm och jag rider han upp till LC nivå. Hnokki är en ponny man man måste "lära" sig att rida, man kan vara hur bra som helst men han har sina knep som man måste fatta, lista ut och hitta sina egna lösningar när man ska göra saker med honom. Jag kan inte Hnokki helt ennu, utan det är saker vi jobbar på. Men jag kan dom flesta knepen och vet nu hur jag ska lösa dom. Hnokki var en väldigt lugn islänning men blivit ganska het och sådant med tiden på grund av saker. Hnokki tycker om att göra olika saker och tröttnar lätt på t.ex hoppning om man hoppar för mycket. Han tycker om att komma till nya platser. Han gillar också att luffsa runt i skogen. Hnokki var duktig inom horsemanship, men det var therese som höll på med det och nu när det är andra som rider honom har han väl glömt bort lite, men minns nog ennu lite, och grunden. Nu vet jag inte mera vad jag ska skriva men som sakt, FRÅGA GÄRNA!!!

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0