2011-01-11

Hejsan.
-
Idag kom jag till stallet, fotade hästarna och sedan hjälpte Therese med shettisarna. Fotade lite till, fixade Hnokki med Therese. Red på banan 15 minuter med tilde och lilly. Sedan hjälpte jag tilde att få in lilly i hagen och ta in all utrustning. Sedan skrittade jag ut till galoppstigen, gick inte att rida där för dom höll på ploga. Ville inte rida någon annan stans Hnokki hade redan bråkat grymt mycket! Man får bara rida en stig typ, sen vill han hem. Man kan försöka med allt och han fryser typ fast om han inte får som han vill. Efter jag ridit mockade jag. Putsade också shettis sadlarna och plockade in allt i sadelkammaren. Så såg dagen ut. Gandur fick vila idag. Even om han galopperade runt HELA hagen med Exit&Linus och stegrade, bockade, skutta runt och allt dom kom på. Mera upptadering senare ikväll, ska plugga på finska prov nu!
-
//Fredrika

Kommentera
Postat av: Mikkis

hoho det enda negativa med Hnokki är ju att han "växer fast" i marken på vissa ställen, men lyckas man jobba förbi de ställena ett par gånger brukar de flyta på :)



mins speciellt en sommardag då han stannade å vägrade gå å jag bestämmde mig för att vänta ut honom, tänkte typ att han lär ju inte vilja stå här hela dagen, så jag la mig ner me huvudet på hans rumpa å njöt av solskenet men efter typ 1 timme å 10 minuter så började han gå sakta frammåt frivilligt :)



red aldrig med spö förut men märkte sedan att det hjälpte att bara ha med det, behövdes knappt användas :)

2011-01-11 @ 19:33:50
Postat av: Fredrika - hoppsmurfarna

hihi, jo. var värre i början när jag red honom. Rider bara med spö för att han fryser fast ibland =)

2011-01-11 @ 19:35:59
URL: http://hoppsmurfarna.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0