Travare

Den här diskussionen som blev av mitt tillkännagivande eller vad man ska säga här nedan med rubriker "Let's Begin ;)"
Jag har Inget emot travare. Det jag menade när jag skrev till Martina är vad jag sett henne göra eftersom hon påstår att jag jagade in Bob i galoppen.. Vi har själv haft en travare, han var abslolut den snällaste man kunde tänka sej ! Jag kanske var en fjärdedel så hög som han va, han kanske va runt 155 cm i mkh, jagkunde "rida" honom, leda honom. Han gjorde inget för att skrämma mej. Som eve sa, ja, man kan rida ett varmblod när man va 4, men knappast verkligen rida-rida. Man ska inte underskatta travare ;) Dom är helt underbara och deras temperament är underbart. Finns inget fel med dom :) Jag vill inte att ni tror att jag underskattar dom :P just df tog jag upp detta ;)

Kommentera
Postat av: Therese

Svårt det där o jämföra nivåer. Allt beror ju på vad man jämför sig med. En nybörjare är ju inte automatiskt "dålig", man måste ju bara påstå att den har "mycket kvar att lära". Och när är man fullärd? Ryttarna på VM nivå har ja också tränare.



När jag ringde till Aftonsol för ett par år sedan och ville börja rida i grupp så hade jag otrooooligt svårt att beskriva hur mycket jag kunde. För jag har inte ridit i grupp sedan jag var 8. Mellan jag var 8-15 red jag flera hästar om dagen. Så om ingen bedömmer en så är det vårt att veta var på skalan man ligger.



Menar bara att det är ganska komplext och oftast fel att säga att ngn är dålig på att rida. Man kan påstå att ngn inte passar ihop med hästen.

2011-02-13 @ 16:03:16

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0