Jag tycker...

Den här filmen säger allt, jo jag vet att den är uppsatt här på bloggen tidigare, men jag har bara ett par ord jag har att säga. (Jag skriver varför filmen är här senare i inlägget) Det är dock vad jag TYCKER. Ni behöver ju absolut inte tycka samma sak. Min uppfattning av hästar, Just nu rider jag Bobben så mycket så möjligt på sitshjälperna och använder tyglarna så lite som möjligt, * säger att han borde ha ett starkare bett, jag fattar inte till vilken nytta ? Om han nu behöver ett starkare bett vill jag veta till vilken orsak han skulle behöva det .. Jag tycker han fungerar hur bra som helst på 3 delat bett, om han nu är så stark att han borde ha starkare så tycker jag att man ska lära sej och hästen hantera det lätta snälla bettet innan man ger sej på ett starkare. Hästen är ett liv som vi mänskor, inte sätter hästarna bett och remmar på oss då vi är 3 4 år ? Och sen hoppas vi på att det går hur bra som helst att den fattar precis vad den ska göra, Det är samma sak för oss när vi ska lära oss något, jo någon står och förklarar för oss vad det är. Vi kan ju inte precis stå och förklara för hästarna att "det här är ett träns som du ska ha på ditt huvud för att jag ska ha kontroll på dej" Snarare tvärtom, vi sätter på det och tror att hästen vet att det är för att ryttaren ska ha kontroll. Jag Tycker att ni som håller på med Nh och sånt me era hästar att det är en superbra ide eftersom hästen och du kommer överens på ett annorlunda sätt än vad man gör av att sitta på hästryggen och rida. Man kan ju ge hästen en chans .. ? :) Tänk på de att det finns massor med hästar att göra än att använda alla remmar och sadlar som finns att tävla och verkligen anstränga sej och hästen för att komma långt inom den grenen att en dag bli en av dom bästa. Anledningen till att jag rider och tävlar är att jag inte har en häst jag kan träna regelbundet med eftersom ja har svårt att komma fram till olika ställen, jag har bara en cykel ... och Bobben tycker jag bor lite långt bort för min del .. att cykla alltså .. Jag blir verkligen imponerad av er som lyckas med era hästar inom NH:n osv !
Anledningen till att jag tog med denna film är för att visa skillnaden från att verkligen satsa och göra det Ryttaren vill istället på att lyssna på hästen och låta den bestämma vad den vill.
Ni behöver ju inte kommentera och skriva "blä vad dålig uppdattning" osv, jag fattar de själv ;)
Här har vi en som verkligen kommit någon vart med Nh ;)

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0