Bloggning = 0% ?

Jahapp.. här har man inte skrivit på ett tag känner jag .. Freddan brukar fixa det medan jag latar mej med att inte skriva, hehe..

Idag var ja till Bobben och red honom lite ;) eller jag longerade lite först med inspänningstyglar för att han ska börja jobba lite mer under sej eftersom hans rygg inte är den bästa. Och det skulle inte vara bra om den "går sönder" nu eftersom han bara är 5 år. Jag longerade lite, och i början var han bara fånig x] han vände sej in mot mej och började backa när ja ville att han skulle framåt. Efter ett tag gick det mycket bättre, han lyssnade och gick rakt framåt på en volt :D Sen tog jag bort inspänningstyglarna och red lite vanligt. Jag red lite halter och sånt :) Praktiska övningar som är bra :) Jag jobbade även honom lite i form för första gången gick han i form utan inspänningstyglar (jo, jag vet att hästen inte går i form med inspänningstyglar) Jag red lite lugnt, sen fick jag en lampa så jag tog lite skutt över ett hinder :) hihi, det kanske var 50cm så det var inte så högt. Men kul var det :D Sen stod jag & jonna och snackade lite om allt möjligt ;) Det var chill, sen skulle ja knyta en grimma åt linus med det hann jag inte med så jag knyter vidare på fredag, hehe..

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0