Statistiken flyyyger neråt :'(

vf ? okej, svaret kan jag själv. Ingen uppdaterar längre typ.. df tänker ja berätta om dagsverksdagen igår :) Det började med att vi for dit till halv 10 ungefär, när vi kom fram började vi sätta upp foder klart, sen gick vi å mockade bob & maggans lösdrift. Sen kollade t och freddan hnokkis hovar och sen gick vi å åt (: efter det fyllde vi på vatten åt bob och maggan, sen skulle vi rida (: Jag tog bob och natha marlene, freddan följde inte med :( Vi red till ängen och där började marlene bråka.. så vi struntade i att rida där, så vi red tillbaka och tänkte rida en annan väg. Men hon ville såklart hem .. så vi red hem till gården för vi kunde inte stå på vägen hur länge som helst, jag & natha bytte hästar så jag provade marlene, jag hade bestämt mej vart jag skulle. om hon inte lydde va de synd om henne, nej jag skoja. Jag ledde henne till samma väg vi red på första gången då hon inte bråkade. Jag satt upp då vi lämnade vägen. Hon började bråka, hon backade ner i diket och vägrade gå upp därifrån, jag hoppade av, ledde upp henne på vägen och satt upp igen, den gången var hon rak dit vi skulle, när jag satt upp stod hon still. då jag ville att hon sku gå fram började hon backa ner i diket igen. Då blev ja ganska irriterad av att hon höll på sådär ! Så jag bestämde mej, FRAMÅT. Jag skänklade på och hon började kicka med bakbenet, jag sa, "oj marlene, ska du sparka nu ?" hon sparkade och jag brydde inte mej. jag red framåt och plötsligt gav hon med sej, hon gick fram jättebra ! Vi skrittade ett tag och sen när ja sku trava, blev hon lite tveksam men började sen trava, hon fick en jättefin luftig trav :) jag travade en ganska bra bit, sen saktade vi av till skritt och skrittade en bit, sen skulle vi ner på ängen. Jag ville verkligen dit ! Jag red ner, halva vägen gick bra sen började hon backa in i skogen och sparkade lite x] haha sen red jag framåt bestämt, vi kom ner till ängen, ungefär 2 meter innan vi va på ängen börja hon bråka igen.. jag red framåt igen och hon gick ner på ängen, där tyckte hon att det var skitkul att vara ! Vi red där snabbt bara :) på vägen hem tog jag en liten galopp på marlene och hon gjorde utan att bråka, gud vilken studsgalopp hon har x] hahahah. Sen bytte jag och natha hästar igen. Bob va fiiiiiiiiiinast <3 sen när vi kom hem fodrade vi. Freddan, J & T for iväg på tävling med Exit, så jag och natha blev kvar och fick sköta om resten :)
Men det var superkul iaf :D

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0