plastpåse på sitt spö?


Kommentera
Postat av: erica

sry att jag spammar er blogg med komentarer (; men den där människan borde VERKLIGEN inte få ha häst o':

2010-11-14 @ 19:01:48
Postat av: Fredrika - hoppsmurfarna

Erica: JAG ÄLSKAR ATT DU SPAMMAR ME KOMENTARER :D:D

2010-11-14 @ 19:52:52
Postat av: Therese

Inget nytt med plastpåse på spö. För hästar som är sega som sovande kor, har det användts. Det är att skrämma dem lite, eller väcka. Eller i "outsacking" inom NH, för att "avtrubba" hästen. Vi har ju tex klappat hästarna m plastpåsar i samma syfte. Just idag var det ju väldigt bra att hnokki är van vid sånt, för han måsta promenera med en kantarellen-kasse med foten i, samtidigt som jag höll i ena handtaget, för att han skulle få komma in i lösdruften utan att gå i lera. Han är instängd där nu...

2010-11-14 @ 21:07:32
Postat av: Fredrika - hoppsmurfarna

Jag tycker inte det är hennes fel med något när hon rider, spöet råkat fara på ansiktet när hon tappar kontrollen och bettet far på fel när det fastnat på andra sidan som hon hänger på den. och det var ju inte något hon var medveten om..

2010-11-14 @ 22:21:28
Postat av: Fredrika - hoppsmurfarna

Jag tycker inte det är något fel hur hon rider.. spöet råkar ta i ansiktet när hon tappat kontrollen över hindret.. sen är bettet helt på fel när hon hänger på andra sidan, och det kan hon ju inte vara medveten om då..

2010-11-14 @ 22:22:56
Postat av: Emilia

Plastpåse på spöet inte något jag skulle använda för att få hästen mer framåt men som sagt. Däremot borde hon inte hoppa sådär högt med tanke på hur det gick och inte använda pessoa hon märker kanske inte att det dras sådär men det var nog en riktigt smärtsam upplevelse för hästen och den är otroligt snäll/stum när den inte blir helt galen eftersom bettet kan dras hur långt som helst och det anser jag att man borde veta om pessoa och alla nackdelar innan man sätter det på sin häst.



Själv förstår jag inte varför man sätter upp filmen(om hon gjort det) då det är inget att vara stolt över.

2010-11-18 @ 16:04:00

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0