.-.

ni behöver inte läsa, det står om hnokkis fel i benet !
-
En vecka har gått med funderingar, vad har hänt? har han ont? kommer det bli bättre?
-
För en vecka sen skulle jag rida hnokki, han började halta och vi hittade inget större fel med han. Hnokki slutade halta någon dag. Skulle rida honom igår, han började halta, vad var hans fel? tänkte man, kollade igenom han igår, är hans ben varmt, är det svullet, är det knölar? Men jag kollade inte hoven! det känns som allt är mitt fel nu nästan Hade inte märkt något när jag skulle fixa honom innan jag skulle ridit. Men jag borde ha kollat hoven efter ridningen. Jag är ju inte så duktigt bra inom hästar, men det kunde jag ju ändå ha tänkt på? idag märkte T att det var ett 3 cm djupt  hål ner i hnokki hov, men det har troligtvis inte gått ner till blodet! Så det var bra att hon märkte det nu än att det slutade med att han skulle få en hovböld!

-



Kommentera
Postat av: erica

Sånt hade pigge förut men hon haltade inte av det, det var någge bakterier som åt i hoven s: helt äckligt läskigt men hovslagaren fixade det med massa salva och typ tygremsor som han satte in i hålet och satt på skon, så det ordnade sej. Tur att ni märkte vad det var iaf!

2010-11-14 @ 15:04:16
URL: http://elitponnisarna.blogg.se/
Postat av: Fredrika - hoppsmurfarna

Erica: Okej D:, japp :)

2010-11-14 @ 15:40:59
Postat av: jonna

du ska väll inte tävla han då eller ?

2010-11-14 @ 15:46:19
URL: http://jonnastolt.blogg.se/
Postat av: moscoo

titta gärna in på min blogg på

www.moscoo.blogg.se :)

2010-11-14 @ 17:57:48
URL: http://moscoo.blogg.se/
Postat av: Therese

Det är vita randen som försvunnit en bra bit. Har grävt ur, spolat ur, decinficerat, packat in bommul m medel (ej hovkära denna gång), satt på plast runt hela hoven med en fleece-linda runt kotan/benet. Öppnar o gör om hela veckan. Han har haft förut men då inte lika djupt, lilly o linus har å haft, det är oberoende av årstid. Behöver bara vara ofantligt noga med kratsningen, det är inte stenar man tittar efter, det är 1mm korn som äter sig in i vita randen. Extra svårt att se nu när det är mörkt o slaskigt. Inget är ditt fel Fredrika och han är just bra igen, hoppas på tävling på fredag.

2010-11-14 @ 20:59:58

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0