Svara gärna, skriv precis vad ni vill - Hnokki

1. Jag tror att hästen är:
a: Lättriden
b: Svårriden
(glöm inte att nämna orsak)


2. Jag tror hästen är:
a: Seg
b: Normal
c: Pigg/Het


3. Jag tror hästen är:
a: Läromästare och kanske ridskoleponny
b: En ponny som dom flesta kan rida
c: Pigg och framåt men gör ingenting
d: Het och stark och kan hitta på bus


4. Jag tror hästen kan:
a: Bli en bra läromästare åt någon
b: Bli en elitponny i en diciplin
c: Bli en elitponny i flera dicipliner
d: Bli en fin ridskolehäst


5. Jag skulle:
a: Vilja ha hästen
b: inte vilja ha hästen
c: skulle tänka mig ha den om jag fick den


6. Jag tror:
a: Hästen skulle ha det bättre hos någon annan
b: Ägaren tar hand om sin häst mycket bra
c: Tar hand om sin häst men kan göra det bättre
d: Hade det minst lika bra hos förra ägare

 

 

 

 

 

 

 


Kommentera
Postat av: Emilia

1. A o. B

Beror kanske på vad man ska göra och vilket humör sen har jag ju inte sett honom på det sättet heller så jag skulle kunna bedöma det sen skiljer det ju så otroligt åt (:



2.B/C=Pigg

Han verkar vara en duktig ponii (;



3.d stark och kan hitta på bus o c pigg och framåt (:

Isisar brukar/kan vara rätt så starka men det också är individuellt



4.a



5.b Har lilla Sovve ponnyn och inte mera tid (;



6.b Verkar vara mysigt där ute :)

2010-12-30 @ 20:28:24
Postat av: Tilde

1. a & b , jag har ridit honom och han är ju väldigt fin oså , men kan bli svår ibland :)

2. B & c pigg

3. c & d stark och kan hitta på lite bus ibland :)

4. a

5. a & c :D , jag gillar hnokki <:

6. b

2010-12-30 @ 22:54:10
URL: http://tiilde.blogspot.com
Postat av: Elvira

hahah, har sett typ 100 sånahär test nu, men dethär blir det första jag svarar på! (a) det är roligt att det finns n å g o n som har islandshäst :D



1. Jag tror att han är svårriden; envis och kan bli hård i munnen, men oftast sammarbetsvillig, framåt och lätt i handen.

Är han en häst som ändrar temperament väldigt mycket på ryttare? om det t.ex är en 5 åring så rider så är han jätteförsiktig och "trippar" fram?



2. Kan bli seg när träningen är enformig, men älskar omväxling och gör allt med glädje och iver. Het när det är hoppning som gäller?



3. Jag tror att han är en häst som man måste "lära" sig rida, hur duktig man än är. Ryttare som är duktiga, och som har lärt sig honom, kan få honom att gå riktigt fint t.o.m! En nybörjare kan ha svårt för att rida honom, men när den har lärt sig så går det bra. Bockar sällan? skenar sällan? men springer gärna snabbt, när han får? (;



4. Han är islandshäst, tyvärr är det så men islänningar att dom har svårt för att komma upp i dom högre klasserna. Men han kan nog vara en läromästare åt någon, som har tålamod.



5. Han verkar vara jättemysig och så, som alla islänningar, men en islänning är inte den fösta ras som jag skulle välja precis :)



6. det är ju inte din häst, men när du är hos honom tar du nog hand om honom riktigt bra! :D



Jag har ridit hnokki 3 gånger för läääänge sen, så jag kmr inte ihåg hnm alls, men dethär är vad JAG tror! :D

2010-12-31 @ 02:33:45
URL: http://2011 börjar jag blogga c;
Postat av: Therese

Vad Elvira skrev många passande saker trots att hon inte riktigt känner han! Han är olika m olika ryttare och man blir ett superbra team när han accepterat en som ledare som han är lite kräsen på. Rätt ska va rätt tycker han och kommer inte eftergiften där den ska så tar han den själv.. Är offtast mycket kännslig för både bett och skänklar men tröttnar på o vara lydig o duktig ibland :) Roligt test!!

2011-01-01 @ 00:33:21

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0