Hnokki Frá Krossi..

Lite fakta om hnokki..

Namn: Hnokki frá krossi
Ålder: 13
Född: 1997
Ras: Islandshäst
Mankhöjd: 1.35 Cm
Ägare: Therese
Uppstallad: Ponnylyckan
Smeknamn: Hnokkey-boy


Jag har ridit Hnokki i ungefär 7 månader, han tycker mest om att lalla (luffsa) runt i skogen.
Han är väldigt duktig inom dressyr och han töltar som en klocka :)
För ungefär 3 månader sen så började jag verkligen satsa inom hoppningen, nu har han fått
väldigt mycket mera hoppmuskler och bättre hoppteknik, fast han är lite ringrostig ännu, Men
vi jobbar på det. Jag rider hnokki 3 gånger i veckan, jag är bara medryttare på honom och det
finns några andra som rider honom :) och det tycker han bara är roligt. Hnokki är den enda ponnyn
jag känner mig helt trygg på.

Hnokki är väldigt envis och vill verkligen göra som han själv vill men om man är bestämd och väldigt 
mjuk i handen så kan han gå väldigt fint. Han är ännu inte "riktigt" utbildad men han kan nog det mesta.
Hnokki är nog den snabbaste islänning jag suttit på han bokstavligt älskar att galoppera fullt på ängar, men
det kan man ju inte göra så ofta. Annars är Hnokki snäll i allhantering förutom när man ska lasta honom så 
tycker han det kan vara lite läskigt ibland men det går efter några försök,
kan man kan hnokki :)  

Lite bilder:















Kommentera
Postat av: Jenny

vem är Hnokki efter? :) alltså pappan?

2011-09-25 @ 16:11:21
URL: http://ishestarna.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0