Dagens Äventyr ! :D

Jahapp, var ska man börja ?!
Jag steg upp halv 8 och for iväg till stallet för att börja lasta min älskade ängel till tävlingen. Det gick på lite mer än 30 minuter och tillslut gick han in frivilligt. :) <3 Sen for vi iväg, Hnokki fick stanna hemma. Väl framme på tävlingen fick vi en box att ställa Bobben i och vi gick banan, den var super lätt ! Jag gick den en halv gång xD Sen gick jag och ryktade honom. Fixade och sen började jag gå runt med honom på tävlingsplatsen att han fick veta var han ar någonstans. Jag gick och bytte om och då rev Bobben sönder tränset ! Så jag fick låna dom tränsdelar som gick sönder som tur va ! Jag fick tävla och jag skulle börja rida fram till hoppningen, han lyssnade så bra ! As stolt över honom ! Jag hoppade lite hinder och red lite dressyr osv. Sen hände det en liten sak .. Ja fick syrebrist .. :S och jag fick det precis framför en oxer på framridningen och svimmade ovanför hindret. Jag vet inte, minns inte xD Sen red jag in på banan och det gick super bra :D Vi hoppade 1:a & 2:a hindret felfritt sen 3:e hindret var läskigt så de stanna han på 3 ggr. Sen på 4:e hindret rev han översta bommen & 5:e & 6:e hindret hoppade han utan problem :) Duktiga sak <3 Sen red jag till hans box och varva ner lite. Sen dressyr, jag red fram lite och inne på banan gick han helt underbart <3 :'D Han lydd precis <3 lite i galoppen ville han inte så mycket, men han är bäst och underbarast i världen <3 Sen skulle vi hem, men det var lättare sagt än gjort, vi försökte få in Bobben i släpet i mer än 1 timme ! och han gick ändå inte in ! sen hade alla mer idiotiska idéer om att få in honom så jag blev as rädd ! Så vi beslöt oss för att rida en sväng hemåt. Första stoppet på vägen blev i stan utanför pizzerian och T var in och köpte pizza så satt vi utanför och åt medan hästarna åt gräs. Sen red vi vidare och tänkte ta ett nytt stopp vid textiltryckarna men det kom ngn ful typ som inte gillade oss så vi måsta fortsätta till fots till majbrase stället vid svibybron. Där ringd vi efter hjälp och L-M & min syster kom och hjälpte oss att få in Bobben & Exit i L-M's släp. Det tog väl lite mindre än 5 minuter att få in båda hästar. Sen åkte vi till hagen med hästarna och släppte ut dom i deras hage och det var skönt att äntligen vara hemma med dom ! det har varit en otroligt lång dag ! Jag har 3 bilder i min mobil som jag ska ladda upp någon dag som jag inte orkar lägga upp nu. Kommer sen. Men jag laddar upp en bild som E har tagit på mej & bobben från tävlingen idag :)

Kommentera
Postat av: Therese

Vi har iaf inte tråkigt. Vi ÄR inte tråkiga. Antar att vi varit underhållande. Men jag e halft utmattad idag ännu jag, känns som jag haft ett 12 tim långt matteprov. Vet inte om jag kunnat göra ngt annorlunda igår, en rak höger förtjänade dock tanten vid textiltryckarna :) Men nu blev hon utan.. Men att transportträna, det är ju också ngt vi gjort efter behov..altså hnokki som varit lurigast, har vi ju tränat extra, men bob som gått 3 gånger lätt, har vi ju inte transporttränat, el jo, vi tränade ju på fredagen. Det går och skriva hur mycket som helst om söndagen den 29e men ..

2010-08-30 @ 09:50:56
Postat av: Maja

jag hörde om det där med släpet! inte kul! :(

2010-08-30 @ 15:42:53
URL: http://maizen.blogg.se/
Postat av: Malin

Maja: nej de va inte speciellt skoj .. :/

Therese: jo den där saken vid textiltryckarna borde haft en rejäl med en gång x] nedu, inte har vi haft tråkigt ! Vi har haft väldigt trevligt och kul c: annorlunda med att ha hästarna inne i stan & fikat xD hihi :)

2010-08-30 @ 16:01:21
URL: http://hoppsmurfarna.blogg.se/
Postat av: erica

varför tävla int freddan hnokki? :) va hände me släpet? ;o

2010-08-30 @ 19:59:50
URL: http://aldrigmeratretton.blogg.se/
Postat av: Malin

Erica: Bobben och Exit vägrade gå in i släpet så vi fick ta oss hem för fots. Freddan får svara på varför hon inte tävla honom :)

2010-08-30 @ 21:01:03
URL: http://hoppsmurfarna.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Klicka

E-postadress: (om du vill)

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0